Publicaties en analyse

Jaarverslag 2020 DUO for a Job

Het jaarverslag 2020 van DUO for a Job staat online.

In het jaarverslag blikken Matthieu Le Grelle en Frédéric Simonart, medeoprichters van de vereniging, terug op dit hoogst uitzonderlijke jaar: de impact van corona op de activiteiten van DUO, de mentoren en de mentees, de uitdagingen die ze hebben overwonnen en de ongelooflijke veerkracht die iedereen getoond heeft.

Ondanks de pandemie heeft de vestiging in Brussel bijna hetzelfde tempo als vorig jaar aangehouden, met gemiddeld 42 gevormde duo's per maand (behalve tijdens de lockdown in april/mei).

Ze hebben veel moeite gedaan om zorg te dragen voor hun community van mentoren: door de vaste pool van trouwe mentoren te koesteren (89% van hun mentoren begint aan een nieuw begeleidingstraject) en door 103 nieuwe mentoren op te leiden dankzij de e-learningmodule (63 mentoren volgden de 100% digitale opleiding). Wat de mentees betreft, en hoewel veel evenementen geannuleerd moeten worden (jobbeurzen, opendeurdagen, externe informatiesessies enz.), hebben tal van jongeren de weg naar DUO for a Job gevonden via mond-tot-mondreclame en via de partnerships met Actiris en andere verenigingen. Dankzij dat netwerken hebben al deze jongeren bij hun mentor een steunende schouder gevonden.

Bekijk het volledig jaarverslag via deze link.