Nieuws uit de sector

Diversiteitslabels

Actiris reikte op vrijdag 12 februari 25 nieuwe Diversiteitslabels uit tijdens een digitale ceremonie. Deze labels werden overhandigd aan Brusselse werkgevers die zich samen met Actiris actief inzetten voor meer diversiteit en minder discriminatie op de werkvloer.

De ondernemingen die in de prijzen vielen hebben samen met Actiris een diversiteitsplan uitgewerkt en uitgevoerd. In dat plan zitten een hele reeks acties die helpen om diversiteit op de werkvloer te erkennen en te versterken. 

Volgende organisaties wonnen een diversiteitslabel: Baita, Good Planet, Nauta Dutilh, De Molenketjes, Acelya, Lida Clean, Lasso, BSH, Chez Leon, Multi Services Solution, Socius, Domus Pura, Plasma Industries, Marriott, Manpower, Espaces Enfance, New B, Tempo Team, Carrefour, de Nationale Loterij, Acensi, Vigeo Eiris, Pour la Solidarité, SéTIS en het Huis van het Nederlands.

Cathy Van Remoortere, directrice Arbeidsmarkt en Inclusie bij Actiris: 'Ondanks de coronacrisis kunnen we vandaag evenveel bedrijven belonen met een label als in 2019. De ondersteuning en begeleiding die de diversiteitsconsulenten van de Diversiteitsdienst van Actiris dag in dag uit aanbieden zijn een echte meerwaarde voor iedereen die met een diversiteitsplan aan de slag gaat. Volgens een studie van adviesbureau McKinsey ziet een bedrijf met minstens 12% diversiteit in zijn team zijn kansen op het verhogen van bedrijfswinst met 33% stijgen. De diversiteit die zo eigen is aan onze regio, wordt vandaag steeds meer aanzien en aangenomen als een echte troef.'

Kristien Verheyen, HR-verantwoordelijke bij Huis van het Nederlands: ​‘We zijn er voor elke Brusselaar, ongeacht afkomst, opleiding, socio-economisch profiel, handicap of overtuiging. Diversiteit staat voor ons gelijk aan inclusief werken. De klanten moeten zich thuis voelen en zich herkennen in onze aanpak.’

Meer leest u hier.